05.10.2018Libuše MoravcováPřečteno: 2076x

Adaptační kurz třídy 6.B v Krkonoších

Poslední týden v září absolvovala třída 6.B svůj adaptační kurz v penzionu Andula na Friesových boudách v Krkonoších.

Pobyt začal opravdu dobrodružně, neboť se víkend před odjezdem velice zhoršilo počasí. Ochladilo se, začal foukat studený vítr a na horách mělo dokonce sněžit. I přes to se v pondělí ráno všichni sešli u autobusu a těšili se, co je čeká. Původní plán, který počítal s procházkou Stezkou korunami stromů, následný výjezd lanovkou na Černou horu a přesun po hřebenu na Friesovky, sice nevyšel, ale i procházka Klínovým potokem ze Strážného – Lomu byla v chumelenici jedním velkým dobrodružstvím. Výstup na chatu Andula trval více než dvě hodiny. Cestou jsme se posilňovali borůvkami, kterých bylo v zasněženém lese plno. Na vyhřáté chatě nás čekala výborná polévka, a tak když jsme se ubytovali a odpočinuli jsme si, mohli jsme vyrazit na Chalupu Na Rozcestí, odkud byla vidět i zasněžená Sněžka. Další den dopoledne nás čekala přednáška s besedou a soutěžemi s pracovníkem Krnapup.Bílkem. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí o Krkonoších a zahráli si poznávací hry. Odpoledne jsme se vydali na Klínovky a navečer si prošli stezku krkonošských skřítků. Večer se hrálo a zpívalo. Ve středu nás čekal celodenní výlet na Luční boudu. Počasí se hodně vylepšilo, ukázalo se i sluníčko, ale na Luční hoře u Kapličky obětem hor bylo ještě dost sněhu na postavení malého sněhuláka a koulování. Večeři jsme si opravdu zasloužili, vždyť jsme měli v nohách 20 km. Večer jsme si přečetli deníčky se zážitky z kurzu a p. učitelka Levínská nám rozdala diplomy od samotného Krakonoše za naše výkony při procházkách po okolí. Poslední den pobytu jsme se ještě rozběhli natrhat do pusy borůvky a pak už nás čekala závěrečná procházka Friesovou cestou zpátky do Lomu. Tam jsme nastoupili do autobusu a hurá domů do Heřmaňáku !

Pobyt se nám všem líbil, mise byla splněna, kolektiv utužen.

Velké díky patří našim sponzorům, kteří nám celkovou částkou 18 060,- Kč na kurz přispěli. Byli to : Koloniál Holub s.r.o., SRPŠ při ZŠ Heřmanův Městec, Jan Limberský, STRAVAL s.r.o. – Miroslava Strachoňová, Kosmetika Radka Macháčková, Agriservis Kopecký s.r.o. Bylany, Kadeřnictví, holičství Petra Nováková, Cukrárna Levandule – Denisa Nejedlá, Noviny-Tabák „Diana“, Květiny Josef Minařík.

A hádanka nakonec : Co to bylo ? Nápověda : pouštěli jsme draka,

trhali borůvky, koulovali se a stavěli sněhuláky !

No přece adaptační kurz 6.B na Andule v Krkonoších !!!