20.06.2013Libuše MoravcováPřečteno: 1666x

Čtyřdenní výlet 8.A do Krkonoš

Ve dnech6.6.-9.6.2013 jsme byli na výletu v Krkonoších.

Dne 6.6. – 9.6.2013 jsme se vydali na 4-denní výlet do Krkonoš. Každé ráno po vydatné snídani nás čekal náročný či méně náročný výlet v okolí našeho ubytování na penzionu Andula na Friesových boudách. Nejdelší trasa byla na Sněžku a Luční boudu, kde jsme si mohli prohlédnout místní pivovar.Všechny túry jsme úspěšně zvládli a ještě nám zbyla energie na večerní program ( návštěva místního welnes, kulečník, společenské hry a sepisování zážitků za každý den ).Většina z nás si tento výlet velice užila a nejraději bysme se na Friesovky někdy zase vrátili.

Den první: Cestu jsme zahájili v Heřmanově Městci, kde jsme nasedli do autobusu do Chrudimi. Tam jsme přestoupili na autobus do Jánských Lázní. Vystoupili jsme na světoznámé kolonádě a odtud jsme šli pěšky až k lanovce na Černou Horu. Lanovkou jsme vyjeli až nahoru a zbytek jsme šli po svých. Cestou jsme narazili na Pražskou boudu a o kousek dál stála Kolínská bouda. Další bouda, kterou jsme potkali byla Lesní. A konečně naše vysněná zastávka Lyžařská bouda, kde jsme se také nasvačili. Poté jsme zdolali Liščí horu a další odpočinek se konal v bufetu Na Rozcestí. Poslední bouda, kterou jsme minuli se jmenovala Klínovka. Naše konečná byla chata Andula.

Den druhý: Dnešní cestu jsme zahájili u Friesových boud. Odkud jsme měli krásný výhled na Kozí Hřbety. První zastávka byla u Klínových boud. Poté jsme pokračovali po vrstevnici, ale díky nepozornosti Pavla jsme přehlédli odbočku k boudě na Pláni a místo toho jsme mířili do Špindlerova Mlýna. Náš „vděk“ překračoval všechny dostupné hranice. Proto jsme měli velkou radost, že vidíme krásná panoramata Krkonoš a dokonce jsme se mohli koulovat na posledních zbytcích sněhu na sjezdovce nad Špindlem. Museli jsme dojít až na Hromovku a pak po zelené značce nahoru k boudě na Pláni a udělat si přestávku. Už od tamtud jsme uviděli Andulu, ale oddělovalo nás hluboké údolí. Takže jsme šli oklikou po vrstevnici. Jeden úsek cesty byl strmý a bylo tam hodně potůčků. Nakonec jsme živí a relativně zdraví dorazili na chatu.

Den třetí: Dnes se náš zájezd rozdělil na 2 týmy. První tým se vypravil na Luční boudu a druhý se vypravil na naši nejvyšší horu Sněžku. V 9:30 jsme vyrazili z Anduly, všechno bylo ještě před námi. Naše první a zasloužená zastávka byla chalupa Na Rozcestí. Potom jsme pokračovali pořád dál rovně a pořád dál do kopce. No bohužel nás po cestě potkala malá přeháňka. Schovali jsme se do Luční boudy. Od ní už to byl jen kousek k našemu cíli. Po cestě jsme viděli viděli 5 bunkrů a 1 pomník obětem hor. Když jsme jen z dálky viděli Sněžku nikomu se do toho moc nechtělo, ale nakonec přes všechnu námahu a snahu jsme byli v cíli. Někdo si koupil něco k jídlu a ostatní k pití. Cesta zpátky nebyla o nic lehčí než tam, ale zpříjemnila nám ji zastávka na Luční boudě. Viděli jsme, jak se dělá pivo a taky nádrž plnou ryb. Když jsme odešli z pivovaru byl to na Andulu jen kousek. Po návratu jsme viděli také svatbu, bohužel ne ženicha a nevěstu. Po krátké pauze na pokojích, vyrazily holky na plavání a kluci po chvíli na večeři. Myslím, že dnešní výlet byl super a klidně bychom si to zopakovali.

Den čtvrtý a zároveň poslední: Ráno  9.6. jsme si sbalili svých pět švestek a vyrazili se rozloučit s Friesovými boudami. Odtud jsme se vydali na Zadní Renerovky kolem Dvorské boudy,     u které byly ovce. Většina z nás si je chtěla pohladit, ale udělali „méééé“ a utekli. Ale tvrďáci se nebáli a i přes nebezpečí sáhli na ohradník a dostali elektrický šok. Na dále naše cesta pokračovala na častou zastávku našich cest –  chalupy Na Rozcestí, kde si většina dala nanuka. Až do Pece jsme pokračovali po zelené značce. Necelé 3km před Pecí jsme si dali  přestávku, kde se každý nasvačil a napil. A pokračovali jsme dále po zelené do Pece, kde jsme si házeli cestou míčem, který se nám párkrát skutálel do lesa, kam jsme se za ním pustili. Když jsme došli do Pece čekali jsme na autobus asi hodinu, a tak si každý z nás koupil zmrzlinu a tvrďáci, aby zabili čas si zahráli fotbálek. V Peci jsme nasedli do autobusu, který nás odvezl na přestupní stanici ve Svobodě nad Úpou a dál do Pardubic a  Heřmanova Městce.