Žáci osmé třídy představili romskou kulturu prostřednictvím výuky romštiny a přípravy tradičního pokrmu v rámci tématu multikulturalita v druhém cizím jazyce.
Tři žáci osmého ročníku se rozhodli vytvořit nečekaný zážitek v rámci výuky druhého cizího jazyka – dvacetiminutový blok výuky romštiny. Toto téma spadalo do probírané látky o volném čase a multikulturalitě. Celý program vznikl z plné iniciativy žáků, kteří chtěli ostatní seznámit s tradiční romskou kulturou a speciálním pokrmem zvaným marikle. Představili ostatním základní romská slova a demonstrovali postup při přípravě rychlých a chutných pšeničných placek.
Martinovi M., Adamovi M. a Milanovi H. patří velké uznání za odvahu a přípravu tohoto programu. I přes výzvy, které s sebou nesla učitelská role, všichni zúčastnění došli k závěru, že aktivita byla úspěšná a marikle si vysloužily pochvalu. „Byly výborné“ znělo ve třídě!
Tato iniciativa ukázala sílu vzájemného sdílení kultur a otevřenosti k novému vzdělávacímu přístupu. Tento zážitek nabídl nový pohled na romskou kulturu a posílil vztahy mezi žáky různých kulturních pozadí.
Mgr. Kristýna Zelená
Poslední ČLÁNKY ZŠ
» | Poznávací zájezd do Vídně DNES |
» | Tajemství vodních potvůrek DNES |
» | Obrovský úspěch našich orientačních běžců !!! DNES |
» | Milovníci deskových her, pozor! DNES |
» | Den Země ve školní družině 28.04.2025 |
» | Týmové hry 28.04.2025 |
» | Ukliďme Česko 28.04.2025 |
» | Dopravní dobrodružství na hřišti - 5. a 6. oddělení 24.04.2025 |
» | Pozvánka na vernisáž a výstavu 23.04.2025 |
» | Velikonoční dobrodružství: Hon za vajíčky se školní družinou 22.04.2025 |