Žáci osmé třídy představili romskou kulturu prostřednictvím výuky romštiny a přípravy tradičního pokrmu v rámci tématu multikulturalita v druhém cizím jazyce.
Tři žáci osmého ročníku se rozhodli vytvořit nečekaný zážitek v rámci výuky druhého cizího jazyka – dvacetiminutový blok výuky romštiny. Toto téma spadalo do probírané látky o volném čase a multikulturalitě. Celý program vznikl z plné iniciativy žáků, kteří chtěli ostatní seznámit s tradiční romskou kulturou a speciálním pokrmem zvaným marikle. Představili ostatním základní romská slova a demonstrovali postup při přípravě rychlých a chutných pšeničných placek.
Martinovi M., Adamovi M. a Milanovi H. patří velké uznání za odvahu a přípravu tohoto programu. I přes výzvy, které s sebou nesla učitelská role, všichni zúčastnění došli k závěru, že aktivita byla úspěšná a marikle si vysloužily pochvalu. „Byly výborné“ znělo ve třídě!
Tato iniciativa ukázala sílu vzájemného sdílení kultur a otevřenosti k novému vzdělávacímu přístupu. Tento zážitek nabídl nový pohled na romskou kulturu a posílil vztahy mezi žáky různých kulturních pozadí.
Mgr. Kristýna Zelená
Poslední ČLÁNKY ZŠ
» | PF 2025 21.12.2024 |
» | Exkurze prvňáčků do Perníkové chaloupky u Pardubic 21.12.2024 |
» | Vánoční stromeček 19.12.2024 |
» | Předvánoční setkání rodičů a žáků 3.A a 3.B 19.12.2024 |
» | Okresní kolo v basketbalu základních škol chlapců 17.12.2024 |
» | Vánoční vyrábění 5.A 17.12.2024 |
» | Vysoké pece Dolní Vítkovice 17.12.2024 |
» | Vánoční aktivity 17.12.2024 |
» | Naše Eliška 17.12.2024 |
» | Lichožrouti ve škole 16.12.2024 |