21.12.2023Mgr. Kristýna Zelená Přečteno: 352x

Multikulturalita jako prostředek vzájemného obohacování

Žáci osmé třídy představili romskou kulturu prostřednictvím výuky romštiny a přípravy tradičního pokrmu v rámci tématu multikulturalita v druhém cizím jazyce. 

Tři žáci osmého ročníku se rozhodli vytvořit nečekaný zážitek v rámci výuky druhého cizího jazyka – dvacetiminutový blok výuky romštiny. Toto téma spadalo do probírané látky o volném čase a multikulturalitě. Celý program vznikl z plné iniciativy žáků, kteří chtěli ostatní seznámit s tradiční romskou kulturou a speciálním pokrmem zvaným marikle. Představili ostatním základní romská slova a demonstrovali postup při přípravě rychlých a chutných pšeničných placek. 

Martinovi M., Adamovi M. a Milanovi H. patří velké uznání za odvahu a přípravu tohoto programu. I přes výzvy, které s sebou nesla učitelská role, všichni zúčastnění došli k závěru, že aktivita byla úspěšná a marikle si vysloužily pochvalu. „Byly výborné“ znělo ve třídě! 

Tato iniciativa ukázala sílu vzájemného sdílení kultur a otevřenosti k novému vzdělávacímu přístupu. Tento zážitek nabídl nový pohled na romskou kulturu a posílil vztahy mezi žáky různých kulturních pozadí. 

Mgr. Kristýna Zelená