Žáci osmé třídy představili romskou kulturu prostřednictvím výuky romštiny a přípravy tradičního pokrmu v rámci tématu multikulturalita v druhém cizím jazyce.
Tři žáci osmého ročníku se rozhodli vytvořit nečekaný zážitek v rámci výuky druhého cizího jazyka – dvacetiminutový blok výuky romštiny. Toto téma spadalo do probírané látky o volném čase a multikulturalitě. Celý program vznikl z plné iniciativy žáků, kteří chtěli ostatní seznámit s tradiční romskou kulturou a speciálním pokrmem zvaným marikle. Představili ostatním základní romská slova a demonstrovali postup při přípravě rychlých a chutných pšeničných placek.
Martinovi M., Adamovi M. a Milanovi H. patří velké uznání za odvahu a přípravu tohoto programu. I přes výzvy, které s sebou nesla učitelská role, všichni zúčastnění došli k závěru, že aktivita byla úspěšná a marikle si vysloužily pochvalu. „Byly výborné“ znělo ve třídě!
Tato iniciativa ukázala sílu vzájemného sdílení kultur a otevřenosti k novému vzdělávacímu přístupu. Tento zážitek nabídl nový pohled na romskou kulturu a posílil vztahy mezi žáky různých kulturních pozadí.
Mgr. Kristýna Zelená
Poslední ČLÁNKY ZŠ
» | Loučíme se s 1. stupněm 01.07.2024 |
» | PBIS slavnost 28.06.2024 |
» | Sportovní den 2. stupeň 28.06.2024 |
» | Bohuslavická čápata v hnízdě, rychle získala si naši přízeň 28.06.2024 |
» | 5.C - nejlepší sběrači hliníku 28.06.2024 |
» | Sherlock Holmes – Poslední případ 5.C 27.06.2024 |
» | Výlet na Seč tříd 5.B a 5.D 27.06.2024 |
» | Spaní 5.A ve škole 27.06.2024 |
» | Geologická vycházka 25.06.2024 |
» | 9.C na exkurzi v Poslanecké sněmovně 25.06.2024 |