25.03.2019Hana DostálováPřečteno: 2109x

Návrh dlažby na školní dvůr

Takto zněl úkol pro žáky sedmých ročníků. Ti vytvořili malá grafická studia a v rámci kapitolky o mnohoúhelnících se pokusili úkol splnit.

Na první pohled, vypadá úkol velmi jednoduše. Je potřeba vyplnit opakováním stejného tvaru celou plochu. Žáci zjistili, že ne všechny tvary jsou pro mozaiky vhodné. Použít čtverec, obdélník by bylo asi nejjednodušší, ale rozhodně ne originální. Proto se většinou pustili do složitějších skládaček. Využívali pravidelné i nepravidelné šestiúhelníky, osmiúhelníky, lichoběžníky, trojúhelníky, kosočtverce atd. U každého tvaru prokázali, že umí vypočítat obsah toho útvaru. Svůj návrh museli i vyrobit a prezentovat. A pak jsme společně v malém výběrovém řízení zvolili nejoriginálnější návrh. Byl to opravdu těžký úkol. Všechny žáky musím pochválit za to, že ve skupinách výborně spolupracovali a skvěle se doplňovali.

Hana Dostálová