Voda je dobrý sluha, ale zlý pán. Toto tvrzení si žáci mohli nasimulovat ve výukovém programu Povodně.
Nejprve si žáci ve skupinkách rozmístili na herní pole vodní tok – klikatý nebo přímý – a umístili přehrady. Následovalo uvážené rozmístění dalších prvků do prozatím prázdné krajiny – lesy, pastviny, pole, rybníky, ale i domy, parkoviště, letiště a golfová hřiště. Tyto prvky mají každý svou finanční i ekologickou hodnotu. Zároveň si každý zvolil na plánu své bydlení. V další části hry v několika vlnách přichází povodeň a žáci zjišťují, jak je důležité vyvážit ekonomické a ekologické hledisko při zásahu do krajiny – přírodní prvky vodu alespoň částečně zadrží, parkoviště a letiště nikoli. Hra je doplněna o pohybové prvky – při zatopení svého obydlí nasimulují pohybovou aktivitu při simulované povodni reálnými dřepy a kliky. V závěru hry žáci hodnotí, kolik a zda vůbec jim zbyla nějaká nezatopená pole. Hra byla zajímavá, poučná a snad i trochu zábavná. Po programu jsme si ještě stihli prohlédnout budovu ekocentra.
Mgr. Heřmanská Romana
Poslední ČLÁNKY ZŠ
» | Národní technické muzeum Praha 20.02.2025 |
» | Družinové tvoření 18.02.2025 |
» | Ohlédnutí za oslavou 18.02.2025 |
» | Návštěva v DPS 18.02.2025 |
» | Týden talentů – oslava dovedností a zájmů žáků na 1. stupni naší školy 17.02.2025 |
» | Židovská minulost našeho města 17.02.2025 |
» | Pohádky kouzelné babičky 14.02.2025 |
» | Masopustní stezka 14.02.2025 |
» | Úspěch našich žákyň v anglické olympiádě 14.02.2025 |
» | Krmítka pro ptáčky 12.02.2025 |