06.02.2020Mgr. Zuzana KovačičováPřečteno: 1109x

Projektové vyučování v 5.B na téma Živočichové

Velkou kapitolou v přírodovědném učivu byl život živočichů v různých podnebných pásech. Učivo se promítlo do několika předmětů - hlavně  českého jazyka, angličtiny, výtvarné výchovy i pracovních činností.

V encyklopediích i na Googlu jsme vyhledávali informace a sestavovali kartotéku exotických zvířat. Na základě získaných poznatků jsme vymýšleli  zábavné kvízy pro spolužáky. V literární výchově vznikaly velmi zajímavé pohádky s názvy např. Proč je zebra pruhovaná?  Proč má žirafa dlouhý krk? Jak se stal lev králem zvířat? apod. Své nově nabyté vědomosti jsme porovnávali s četbou knihy Robinsona Crusoe a seznamovali se s názvy neobvyklých tropických rostlin i živočichů, na které jsme při četbě narazili. Ve výtvarce jsme ztvárňovali zvířata suchým pastelem a v pracovních činnostech vyráběli figury dinosaurů ve 3D. A protože jsme už zdatní angličtináři, při hodinách CLILu jsme hravě zvládali názvy zvířat v angličtině (hádejte, jak se řekne  např. lenochod??) Ten žije na Kostarice, stejně jako další exotická  zvířata v zajímavém textu.
Poslední článkem naší projektové výuky bude práce s básní Velryby od Emanuela Frynty, ale to si necháme až po pololetních prázdninách.

Mgr. Zuzana Kovačičová