02.06.2024Mgr. Horáková Iveta Přečteno: 235x

Prožitková pedagogika ve 3.C

Vyvrcholením tematické výuky ve 3. C byla návštěva dvou zakrslých králíků.

Výuku je potřeba prožít, a tak jsme dlouhodobou tematickou výuku Živočichové, zakončili výukou zážitkovou a badatelskou. Přijali jsme nabídku naší žákyňky Amálky, která nám na pozorování propůjčila dva zakrslé králíky. Děti je pozorovaly a do dokumentu zapisovaly, jakou mají stavbu těla, jejich celkový vzhled a další znaky. Dále pozorovaly jejich chování jako např. způsob pohybu, mechanismus výživy a celkové projevy. V další části jsme bádání propojili s digitálními kompetencemi a přizvali tablety, na kterých jsme si dohledali další informace, které jsme nevybádali. Velkým přínosem byla ale i jakási animoterapie, protože děti si velmi užily mazlení s těmito roztomilými tvory. Děti se též učily ohleduplnému chování k živým tvorům. Moc děkujeme i mamince Amálky, která nám ukázku umožnila a zprostředkovala.

Mgr. Horáková Iveta