01.06.2020Mgr.H.DostálováPřečteno: 1336x

Statistika na dálku

V třídách 8.ACD jsme již probrali celou kapitolu na dálku. Kapitola to sice nebyla obtížná, ale přinesla nám výzvy v podobě samostudia, samostatné organizace času, motivace a sebekontroly, a v neposlední řadě zvládnutí informačních technologií.

Během distanční výuky se žáci seznámili s veškerým učivem a dovednostmi, které jsou spojeny se statistickým průzkumem, výpočtem základních charakteristik a následným vyhodnocením a prezentací. Zvládnutí všech těchto kompetencí žáci prokázali v závěrečné práci. Sami si zvolili téma, které budou na statistickém souboru své třídy zkoumat. Veškeré údaje zjišťovali v této nelehké situaci přes chat v právě zaváděné aplikaci Teams. A zjišťovali někdy opravdu originální vlastnosti. Závěrem tedy můžeme s jistou nadsázkou popsat, jak vypadá průměrný osmák na naší škole? Měří 169 cm, má 1,4 sourozence, doma se stará o 1,3 mazlíčků, vlastní 5 párů bot a 2 modrá trička, byl asi 4 krát v zahraničí, zvládne 15 kliků a k obědu sní průměrně 3,8 knedlíků. Během výzkumu žáci zjišťovali i své chování během domácí výuky. Ze statistiky vyplynulo, že se učí průměrně 2 hodiny, venku tráví 4,8 hodiny, s mobilem v ruce prosedí 4,6 hodin a spí 6,6 hodin. Za týden sportují 3,9 hodin. A abych na závěr i já přidala trochu statistiky – závěrečnou práci odevzdalo z 8. A 78% žáků, z 8. C 63% žáků a z 8. D 87% žáků.

Hana Dostálová