06.04.2020Mgr. Monika PickováPřečteno: 1347x

Tak trochu jiné středy

Středy jsou v našem vyučování na dálku vyhrazeny badatelství. První středu jsme se obraceli k vlastním názorům a zkoumali jsme, co v nás vyvolala změna ve způsobu výuky. 

Další středu jsme se rozhodli, že budeme pozorovat okolní svět. Ptačí středou jsme navázali na učivo prvouky, ale učili jsme se poněkud jiným způsobem.
Nejprve jsme pracovali s pracovními listy, na kterých děti vybarvovaly ptáčky ze svého okolí podle jejich skutečného zabarvení. Na pomoc mohly využít určovací karty.
Dále jsme využili odkazy na stránky Českého rozhlasu, sekce Příroda – atlas ptáků.  Společně s rodiči si děti mohly přečíst zajímavé informace o nejběžnějších zástupcích, poslechnout si ukázky jejich zpěvu a prohlédnout si videa.
Po této teoretické přípravě následovala praktická část v přírodě (pozorovat však bylo možné i za oknem). Sledovali jsme pohyb jednotlivých ptáčků v okolí svého bydliště. Zkoušeli jsme ve svém okolí objevit ptačí hnízdo, dutinu, důkaz o přítomnosti ptáčků (peříčka). Podle určovací karty, popř. atlasu ptáků jsme určovali jejich druhy.
Ukázalo se, že toto téma zaujalo nejen děti, ale i dospělé. Společně jsme se zamýšleli, kladli jsme si otázky a zkoušeli jsme hledat na své otázky odpovědi. Děti nemusely postupovat podle mého návodu, vybíraly si aktivity, které je zaujaly.

Největší úspěch zatím měla minulá středa, při které jsme zavítali do kuchyně. Úkolem dětí bylo připravit snadný pokrm a při jeho podávání využít vlastní fantazii. Největším hitem naší třídy se staly palačinky.

Děkuji všem dětem a rodičům ze 2.A za jejich nadšení pro tuto formu výuky. Naším společným cílem je spokojené, samostatné a vzdělané dítě. 

Mgr. Monika Picková