09.02.2021Mgr. A. KudláčkováPřečteno: 903x

Vytváření třídního časopisu v 8.B

Při distanční výuce v hodinách českého jazyka a literatury jsme se zaměřili na tvorbu třídního časopisu.

Seznámili jsme se stavbou mediálních sdělení a profesemi, které v žádné redakci časopisu nesmí chybět. Třída si jako svou šéfredaktorku vybrala Terezu Jeřábkovou, jež se své role zhostila s grácií a zjistila, co tato práce obnáší. Nejen, že musela komunikovat se všemi výkonnými redaktory, sdělovat jim, co ještě je potřeba u textů opravit, ale dokonce dávala všem zpětnou vazbu, své „podřízené” chválila, v některých případech však nekompromisně řekla: „To ne, tohle tam nedáme.” Korektorkou textů byla Lucie Ryšánková, která neupravovala pouze pravopisné, ale i stylistické nedostatky. Velkou pochvalu zaslouží Vojtěch Novák, který jako grafik dával celé dílo dohromady. Ze všech ostatních žáků se stali redaktoři, kteří pracovali ve dvojicích a museli přemýšlet o tématech, jež jsou jim blízká a zároveň by mohla být přínosná i pro čtenáře. Jakou formou články napsat? Jaké vybrat jazykové prostředky? Musíme uvádět zdroje? To vše jsme se při tvorbě časopisu dozvěděli.

Na kolektivní práci 8.B se určitě podívejte zde.