Archív článků - ZŠ Heřmanův Městec

Hrátky na SŠ
Hrátky na SŠ
06.11.2023

Zdravohrátky a Technohrátky pomáhají žákům 9. ročníků s výběrem SŠ. 


Podzimní dýňování v 5.A
Podzimní dýňování v 5.A
02.11.2023

Při výtvarné výchově jsme malovali dýně, které k podzimu a období Halloweenu neodmyslitelně  patří.



Galerie Cyrany
Galerie Cyrany
02.11.2023

V rámci výtvarné výchovy se třída 4.A vydala na prohlídku galerie, která se nachází v bývalé židovské škole a současně i v obydlí krajského rabína vedle synagogy v Heřmanově Městci. 


Hodina se školní psycholožkou
Hodina se školní psycholožkou
02.11.2023

Poprvé v tomto školním roce nás navštívila paní psycholožka Kristýna Zrůstová, aby vnesla do naší každodenní práce zábavu, ale i poučení. 



Stojánek na tužky v 5.D
Stojánek na tužky v 5.D
02.11.2023

Vyrobili jsme si stojánek na tužky.


Podzimní vlaštovky
Podzimní vlaštovky
02.11.2023

Vlaštovky nám sice na konci léta odletěly za teplem, ale to nevadí, děti si vyrobily krásné z barevného papíru a hned šly do Bažantnice vyzkoušet, kam ta jejich doletí. 



Turistická stezka
Turistická stezka
02.11.2023

Počasí  stále přeje venkovním aktivitám, a proto jsme mohli v družince uspořádat akci na téma " Turistika".


Exkurze ve školní jídelně
Exkurze ve školní jídelně
30.10.2023

Na konci října přijali žáci prvního ročníku pozvání do naší školní jídelny. Žáci měli jedinečnou možnost nahlédnout do míst, kam se běžně při výdeji oběda nedostanou.  



Reflexáci 2.C
Reflexáci 2.C
25.10.2023

Stejně jako většina dětí z 1. stupně naší školy jsme se v úterý 24.10. vypravili do informačního centra Pohůdka, abychom si vyzvedli klíče od sklepa.


Za tajemstvím Zelené brány
Za tajemstvím Zelené brány
25.10.2023

Jestlipak víte, že Zelená brána v Pardubicích se dříve jmenovala Pražská? A  to, co má v nozdrech rozzuřený zubr z rodového znaku Pernštejnů  se jmenuje houžev a je to upleteno z lýka? Tyto a  další podobné zajímavosti čekaly na čtvrťáky na exkurzi v Pardubicích, kam jsme přijeli sbírat střípky z naší minulost. Na zámku jsme si prohlédli rytířské sály, kde probíhal výukový program – seznámili jsme se s pověstí, jak se zubr dostal do erbu  rodu Pernštejnů a sami si zkusili navrhnout erby svých rodin podle pravidel heraldiky.