07.11.2016Jana ŠindelářováPřečteno: 1416x

Témata Ekoškoly ve výuce

V měsíci říjnu jsme zařadili témata Ekoškoly do výuky.

V loňském roce jsme se zapojili do mezinárodního programu Ekoškola. V letošním roce pokračujeme v plnění jednotlivých cílů Ekoškoly zařazením ekologických témat do výuky. Sjednocujícím tématem na měsíce říjen a listopad jsou „Odpady“. Žáci třetích a čtvrtých tříd se spřátelili s Tondou Flekáčem. Pomocí příběhu mloka skvrnitého se naučili zhodnotit vliv odpadu na život různých organismů. Vytvořili vlastní příběhy. Některé skupiny nakreslily příběh jako komiks. Výsledky jejich snažení si můžete prohlédnout na nástěnce ekoškoly.

Žáci 8.C vyhodnotili rozdíl mezi estetickým působením dvou různých podob krajiny, uvědomili si, jak vypadá krajina, v níž se cítí dobře, a které faktory to způsobují. Metodou volného psaní se vyjádřili k tématu „Jak vypadá krajina, v níž se cítím dobře?“ a následně ve skupinách formulovali důvody, proč se ve své krajině cítí dobře. Na závěr připraveného programu srovnávali krajinu s odpady a bez odpadů.